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Ver la versión completa : NETHACK v.0.3 de DZZ



Rivroner
20/06/2006, 04:55
Hello everybody! I decided to make a new thread for this instead of continuing one from the wish list forum area.
I am releasing my port of Nethack, now version 0.3, for testing. It is still not quite ready for a "public" release to the archive site but it is getting closer.
http://gp2xgamer.com/nethack03.zip

For those who are not familiar with Nethack, I suggest http://en.wikipedia.org/wiki/NetHack as a good starting point.
Comments as always are appreciated.

What's new in version 0.3:

Tile selector added to main menu
3 tilesets plus default contained in distribution
Transparency added to tilesets
Splash screen added if nondefault tileset is being used
Readme.txt and license.txt added to distribution
Enhanced keyboard added to character name selection
Visible cursor added to Farlook mode (L+X)
R mapped to "repeat last action"
L+R mapped to Fire Weapon (not sure if I'll keep that)
Dropping and picking up multi-item objects get all of them
"Pick Up" added to context-specific menu choices
Wear Armor and Remove Armor moved to top of Wear/Wield menu
Sync() call added after game save
Bug regarding menu extending off bottom of screen fixed
Several alterations too minor to mention

Goals for version 0.4 (preliminary)

Program Features
Display Bugs
High scores + RIP screen
Help display
Scrolling back through text messages
Gameplay Features
Use joystick to select partial quantities in menus
Commands needing text entry (engrave, wish, etc)
Some missing commands (#monster, e.g.)
Fixing situational features (context-specific commands that are missing)

Goals for version 0.5 (first public release)

Fix bugs in 0.4
Continue tweaking gameplay

Here is part of the readme, which describes the controls and tilesets:

COMMAND SUMMARY

In some situations (for example, text entry)
the available command keys are explained on
the screen. In most cases though it would be
cumbersome to do that and you will have to
either refer to the in-game help file, have
the commands written down somewhere, or remember
them. A great deal of thought went into the way
that the commands are arranged, and after a
little while, they become second nature.

L - a "shift" key used to alter command functions
R - repeat last command
L+R - fire weapon
Joystick - move
L+Joystick - move a far distance
Stick-Click - search or pick up
L+Stick-Click - wait
Volume +/- - zoom in/out
L+Volume +/- - scroll top text (NOT IMPLEMENTED)
A - invoke the Action menu
B - invoke the Use menu
X - look at things in your current location
L+X - enter Farlook mode to examine things
Y - open
L+Y - kick
SELECT - invoke the Activities menu
START - invoke the Main menu

USING TILE SETS

A "tileset" is a single graphic file containing
all of the Nethack graphic tiles at a resolution
of 32x32 pixels, in a particular order. The
resulting file is 1280 x 960 in size.
To use them, just place the .png
files in the same folder as the executable,
then select "Load Tiles" from the game menu.

GETTING THE MOST OUT OF NETHACK

Nethack might at first seem kind of shallow or
stupid, but there is a LOT of hidden depth to the
game. Probably the best idea is to go to Google
and do some searches.


Lo he probado y es una maravilla.Me encanta.:brindis:

Ha sido publicado en GP32X por el autor (DZZ) en este hilo: http://www.gp32x.com/board/index.php?showtopic=29347&st=0

Wild[Kyo]
20/06/2006, 04:58
Rivroner, que se me olvidó comentarte que recibí tu MP pero considero que ya que el autor ha decidido que no sea público no publicar la noticia para no cagarla... ^^U

Un saludo!

Rivroner
20/06/2006, 05:04
Ya, pero no lo entiendo, pues es de acceso público.El link aún sigue para descargar.
Creo que el autor quería decir que aún no está lo suficientmente pulido como para lanzar las campanas al vuelo y sacarlo en portada de GP32X.
Pero vamos, no dice nada de restricciones de quien se lo puede descargar o no.Le he mandado un privado pero no me ha respondido, y no creo que esto haga daño a nadie.
Yo lo estoy disfrutando y me parecía un sacrilegio que nadie más lo hiciera :)

Wild[Kyo]
20/06/2006, 05:09
Ya, pero no lo entiendo, pues es de acceso público.El link aún sigue para descargar.
Creo que el autor quería decir que aún no está lo suficientmente pulido como para lanzar las campanas al vuelo y sacarlo en portada de GP32X.
Pero vamos, no dice nada de restricciones de quien se lo puede descargar o no.Le he mandado un privado pero no me ha respondido, y no creo que esto haga daño a nadie.
Yo lo estoy disfrutando y me parecía un sacrilegio que nadie más lo hiciera :)

Sí, estoy de acuerdo contigo. Me refiero a no publicarlo en las noticias de Gp32Spain y subirlo a la Zona de Descargas por si le puede molestar al autor.

Rivroner
20/06/2006, 05:13
']Sí, estoy de acuerdo contigo. Me refiero a no publicarlo en las noticias de Gp32Spain y subirlo a la Zona de Descargas por si le puede molestar al autor.
Pues a ver si me contesta y te lo digo para que pongas la noticia en portada.:brindis:
Y bueno, por ponerlo por aquí no creo que haya problemas cuando cito la fuente y el autor claramente :lovegps:

Wild[Kyo]
20/06/2006, 05:16
Pues a ver si me contesta y te lo digo para que pongas la noticia en portada.:brindis:
Y bueno, por ponerlo por aquí no creo que haya problemas cuando cito la fuente y el autor claramente :lovegps:

Okis, ya me dirás algo compañero.

No hombre, seguro que no hay problema porque lo pongas aqui.

jcom
20/06/2006, 15:39
:D Creo que voy a llorar de la emoción. Este es un gran día. Como dice el Oráculo de Internet, hay pocas cosas mejores que el NetHack (http://cgi.cs.indiana.edu/~oracle/digest.cgi?N=1247#1247-08).

Una lástima que no se pueda mantener la fecha en la GP2X, hay cosas del NetHack que cambian en función de la fecha y hora del día.

WinterN
20/06/2006, 21:38
Yo estaba esperando a que se liberasen los fuentes de la versión GP32 que salió hace mes y pico, e intentar compilarlo yo mismo.

http://www.retrobits.net/gp32/nethack.shtml

WinterN
22/06/2006, 06:17
Ya he tenido un rato para probarlo. Increible lo bien que se maneja. El mejor control en roguelike que he jugado en dispositivos sin teclado. :brindis:

Ya tardais en probarlo.... y como engancha... si hasta trae skins!!!

Rivroner
22/06/2006, 07:36
Ya he tenido un rato para probarlo. Increible lo bien que se maneja. El mejor control en roguelike que he jugado en dispositivos sin teclado. :brindis:

Ya tardais en probarlo.... y como engancha... si hasta trae skins!!!
Totalmente deacuerdo compañero, como digo arriba del todo:"¡Es una maravilla!" :brindis:

jcom
22/06/2006, 15:28
Lo cierto es que no está nada mal. Echo de menos el comando "Engrave", que es muy útil para probar varitas, y el poder apuntar a uno mismo o hacia abajo para realizar algunas acciones. Tiene además un fallito gráfico y es que en las "Gnomish Mines" se usan para los muros el mismo gráfico que para los niveles normales. Pero bueno, globalmente está muy bien. Mi aplauso para el autor de este port.

WinterN
22/06/2006, 18:09
Esperemos que en la proxima versión vayan siendo arreglados esos bugs. Al menos los tiene apuntados en la lista. Hay que tener en cuenta que es una versión beta aún, aunque totalmente jugable :)

Rivroner
26/06/2006, 02:50
Okay! For your testing pleasure: Nethack 0.4

http://gp2xgamer.com/nethack04.zip

Still not quite ready for a public release. The biggest thing is hunting down any crashing bugs, but there are a few other miscellaneous irritations left that need fixing.

This version contains an 'experimental' crash recovery mechanism. This will make traveling staircases somewhat slower. With a reasonably quick SD card it doesn't seem to be too obnoxious. Let me know if you think otherwise.


New in version 0.4

Experimental crash recovery added
Commands and situations requiring text input now functional
'Name' command added to Advanced menu
'Engrave' command added to Advanced menu
Extra squares in keyboard now not drawn
Simple RIP screen added
Preliminary "High Scores" table added
Multi-item popup window removed
Top text area scrollable with L+VolUp and L+VolDown
Situations requriring selecting a screen location now work
Help text added for Help menu command
Subset of items shown in menus when appropriate, with "Show All" option
Extended information added for Farlook command if L held down during selection
Memory for recent answers added to text input dialog
Directional commands now have a square selection mechanism
Precise 'Move' command added to Advanced menu
'Eat' moved to top of Use menu
'Drink' and 'Dip' added to context-specific menu
Bug fix: Farlook now working from menu
Bug fix: 'Pay' no longer shown on entire level containing a shop
Bug fix: Walls in Gnomish Mines now appear correctly

To quickly point out a couple of things:

1. The directional commands now require you to select the direction using a cursor, which takes a bit more time than the previous method. The increased accuracy is worth it, and once you get used to it it is not much slower. For repeated actions that may take several tries (like trying to kick down a door or throwing a shuirken, etc), the R button is "repeat last action" and comes in handy.

2. For those of you who haven't tried it, holding down the shift key when selecting the monster/object in Farlook mode (L+X or Farlook in the menu) brings up detailed information (not usually very helpful but often amusing or interesting).

3. Thanks to the great suggestion, entering text can be speeded by cycling through previous answers using the Vol+ key in the keyboard window.

WinterN
26/06/2006, 04:03
Este juego tiene la culpa de que vaya a suspender el examen de mañana, de que me hayan salido cayos en los dedos y que haya fundido 8 pares de pilas este fin de semana!!! :llorosr:

Rivroner
26/06/2006, 10:31
Este juego tiene la culpa de que vaya a suspender el examen de mañana, de que me hayan salido cayos en los dedos y que haya fundido 8 pares de pilas este fin de semana!!! :llorosr:

:D [wei4] Ya te digo Rodrigo [wei]
Viva el Nethack :brindis:
O Muera según lo mires [wei2]


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EDITO
Nueva actualización:

Sorry to do this to you guys so fast, but I have a minor update that is probably worth fetching and using:

http://gp2xgamer.com/nethack041.zip

I found and squashed a bug that manifested itself on certain level changes. With this bug fixed, I'm thinking that version 0.5 will be a public release.

Additionally, I have added a crude 'wizard' mode (old-time nethackers will know what this is). To invoke it, simply name your character 'wizard'. Besides the other aspects of Wizard mode, most of the wizard commands are available in a new submenu of the main menu. It's kind of fun to play with but it's cheating and really only used for debugging. Diligent testers could use it to explore more of the dungeon for testing purposes than they would be able to in a normal game. Wizard mode might be a bit buggy but I don't care about that too much since it's just for debugging. I added it so I could investigate the crash reports from level changes.

Thanks again for your testing! We're almost to getting this released!

WinterN
26/06/2006, 14:27
¿Alguien sabe como se puede dejar dinero en el suelo? Es que el otro día me metí en una sala llena de oro, lo recogí y al ir a salir se me plantó un guardia elfo y me dijo que dejase el oro que había cogido y le siguiese... y no fui capaz :confused:

¿El oráculo sirve para algo o sólo está de adorno?

jcom
26/06/2006, 18:44
¿Alguien sabe como se puede dejar dinero en el suelo? Es que el otro día me metí en una sala llena de oro, lo recogí y al ir a salir se me plantó un guardia elfo y me dijo que dejase el oro que había cogido y le siguiese... y no fui capaz :confused:

Yo me di cuenta ayer en una situación parecida. En la versión de PC la forma de tirar el dinero es usar el comando Drop y pulsar $, pero aquí no se puede. El tipo que viste era el guardián del Vault (¿bóveda en castellano?) que no te deja largarte con la pasta. La forma de evitarlo es enfrentarse a él si eres lo suficientemente fuerte (aunque el matarlo puede tener consecuencias si eres bueno o neutral), teletransportarse a otro lugar del mapa o usar un wand of digging para abrirse camino o hacia abajo.



¿El oráculo sirve para algo o sólo está de adorno?

La respuesta típica en este foro para preguntas así es:

RTFM!!!!:D

Pero bueno, esto es el nethack y se supone que tienes que descubrir las cosas tú mismo a medida que juegas en un ciclo cuasi infinito de jugar - morir - aprender. Pero si no tienes reparos en hacer un poquito de "trampa", puedes usar los spoilers (http://www.spod-central.org/~psmith/nh/).

Bueno, respondiendo a medias tu pregunta el Oráculo está para hablar con él. A todo esto, ¿hay comando para hablar con alguien en el port de nethack de gp2x? Es algo esencial. Ahora me acuerdo de que tampoco hay manera de poner un nombre a un objeto o a una mascota.

Un saludo

Rivroner
26/06/2006, 23:36
Nueva actualización:

Sorry to do this to you guys so fast, but I have a minor update that is probably worth fetching and using:

http://gp2xgamer.com/nethack041.zip

I found and squashed a bug that manifested itself on certain level changes. With this bug fixed, I'm thinking that version 0.5 will be a public release.

Additionally, I have added a crude 'wizard' mode (old-time nethackers will know what this is). To invoke it, simply name your character 'wizard'. Besides the other aspects of Wizard mode, most of the wizard commands are available in a new submenu of the main menu. It's kind of fun to play with but it's cheating and really only used for debugging. Diligent testers could use it to explore more of the dungeon for testing purposes than they would be able to in a normal game. Wizard mode might be a bit buggy but I don't care about that too much since it's just for debugging. I added it so I could investigate the crash reports from level changes.

Thanks again for your testing! We're almost to getting this released!

Me hago un quote por si no lo habíais visto ;) :brindis:

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¿Alguien sabe como se puede dejar dinero en el suelo? Es que el otro día me metí en una sala llena de oro, lo recogí y al ir a salir se me plantó un guardia elfo y me dijo que dejase el oro que había cogido y le siguiese... y no fui capaz :confused:

Dzz ha dicho en GP32X que en la versión 0.5 que será pública y que saldrá dentro de una semana habrá corregido ese bug y muchos otros que le ha dicho la gente :)
:brindis: