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Ver la versión completa : Nueva version del GP2PSX v0.36



Flush
23/02/2006, 16:17
Pues eso, nuevo version con algunas mejoras:
http://www.gp32x.com/board/index.php?act=ST&f=42&t=26128
Here's what's new in this release:
- Timings have been vastly improved. Or at least they seem to be. Let me know if compatibility goes down.
I changed the way interrupts are timed in this release. Hopefully it improved performance!
- I added a cache to the CDR component. This allowed for the next improvement, and also gives a slight speed boost.
- Due to the CD cache I was able to run more CPU instructions per loop before running a interrupt. This gave a few more much needed FPS.
- Frameskip is still included in this release but no longer even attempts to work. It will be put back in when Unai's GPU is complete.
- Save states are working now. Though in a premature "state" (no pun intended).

New Button Config:
- In the menu:
B = CHOOSE GAME
LEFT TRIGGER + B = CHOOSE THAT GAMES SAVED SLOT 1
RIGHT TRIGGER + B = CHOOSE THAT GAMES SAVED SLOT 2
- In game
VOL DOWN = Toggle on/off Framecount reporting.
VOL UP = Not used right now (has a crappy frameskipping code in it's place). Will be used for an autoframeskip in the future.
PUSH STICK IN + SELECT = Save state to Slot 1
PUSH STICK IN + START = Save state to Slot 2

So check out this release and see if it's any good. ;)
I just want to know the usual, is compatibility down (or up), and is performance any better. Feel free to post the results on the wiki!

Soon to come:
- Unai is working on the GPU core and results are promising. About a 20% speed increase so far.
- More speed improvements as I learn more about interrupts on the PSX. I was able to learn a lot, enough to compile FPSE for the GP2X, although GP2PSX is faster. :)
- I haven't tested this release with 1.4.0 firmware, so once I do there may be an update.

Some notes:
- I changed the "framerate" indicator to "framecount". All it's doing is counting the number of frames blitted to the screen per second. It's not really a fair statement to call it framerate, and it only counts screens drawn, instead of all that are rendered.
- The framecount indicator flickers while being drawn to the screen. It's not a priority right now to fix it.
- Frameskip isn't working this release. It's associated to the Vol Up button and is implemented, but doesn't work right yet.
-If you turned off sound before saving a state, make sure you disable sound RIGHT after loading the saved state. This will be fixed soon.

therealyeep
23/02/2006, 16:29
http://www.gp32spain.com/foros/showthread.php?t=28455
parece que se te habían adelantado

Molondro
23/02/2006, 16:39
peo su mensaje es más completo

therealyeep
23/02/2006, 16:49
bueno, eso es verdad...:gatito:

Flush
23/02/2006, 17:09
cagüen, cuando he mirao no había ningun mensaje.

kraight
23/02/2006, 17:31
Je je , si es que andamos todos a la caza y captura por todos los foros de la GP2X y pasa lo que pasa :D

Kiwi
23/02/2006, 18:24
Alguien ha probado algún que otro juego para ver si los avances se van haciendo visibles?

Snakefd99cb
23/02/2006, 18:34
Ostias que de **** madre habra que probarlo, cuando llege a casa del curro.
Salu2

Victordelanau
23/02/2006, 19:22
que juego me recomendais para probar este emu??? ridge racer?

max_pein
23/02/2006, 19:27
que juego me recomendais para probar este emu??? ridge racer?
Yo uso el Kula World que ocupa 12 MB.Yo lo noto igual de velocidad que la version de Unai 0.35.

Victordelanau
23/02/2006, 19:32
Yo uso el Kula World que ocupa 12 MB.Yo lo noto igual de velocidad que la version de Unai 0.35.
okay, esta noche le metere caña :) a ver que tal va esto...

den_p8
23/02/2006, 19:50
Ufff vamos de mal en peor, Ridge racer revolution llegaba a alcanzar unos envidiables 15frames, con esta nueva version volvemos a 1 frame... porqueeeeeeeeeee :'(

max_pein
23/02/2006, 19:51
La verdad es que va mucho mas lento.No se. por que.

Gabs86
23/02/2006, 23:17
alguien puede pasarme una iso por privado?? estoy probando una del silent hill pero son 266mb... y no sé si la puede cargar

max_pein
24/02/2006, 01:40
alguien puede pasarme una iso por privado?? estoy probando una del silent hill pero son 266mb... y no sé si la puede cargar
No te preocupes por los megas.Puedes cargar incluso un juego sin ripear que ocupe 600 o mas.El unico requisito es tener una SD de 1 Giga por lo menos.

K-Navis
24/02/2006, 01:54
Yo pal mes ke vine pillo la gp2x (si kedan) porke ya no aguanto mas.

ivanpd
24/02/2006, 04:58
a mi me va mejor q anteriores versiones, sobre todo el sonido se corta menos, y los videos los veo que me van mejor

calibur23
24/02/2006, 05:16
como esto siga asi la gp2x va a ser la mejor portatil..cn un catalogo de 1000 juegos de psx tendre xa un buen rato

calibur23
24/02/2006, 05:16
como esto siga asi la gp2x va a ser la mejor portatil..cn un catalogo de 1000 juegos de psx tendre xa un buen rato

XERO
01/03/2006, 03:30
sin olvidarse de la demo 1
la del t-rex:babea: :babea:

Makoe
01/03/2006, 03:42
Un pregunta , que tal van los net yaroze? Esos juegos eran tambien caseros y a lo mejro funcionan batante decentemente en la maquinita.

¿Alguien los ha probado? Venian en las dmeos de la playstation magazine creo recordar.

den_p8
01/03/2006, 06:10
Wow es verdad, eso era genial!

Hoy en dia es MUY dificil encontrar eso. En la red... imposible